metro3

METRÓZZUNK! PARKOLJUNK? DE MENNYIÉRT?

Nemrég adták át a megújult hármas metró déli szakaszát. A föld alatt sok érdekességet mesél Barna Era szerkesztőnek Bíró Endre a BKV igazgatósági tagja. A felszínen nem az állomások arculata a nagy kérdés, hanem pl. a parkolás lehetősége és ára. A Levegő Munkacsoport a ma még szinte ingyenes lakossági parkolás drasztikus emelését szeretné, hogy ne csak az autósok kapjanak kedvezményeket. A józsefvárosi C8 civil egyesületnek is vannak ötletei.

Hármas metró déli szakasza a felújítás után

Egy időben, ferencvárosi lakosként, majd itt dolgozóként, rengeteget jártam metróval, igaz, én nem a hármas metró most átadott külső szakaszán, hanem a Kálvin tér és Nagyvárad tér között. Ismertem jól az aluljárókat, tudtam hol, milyen hosszú a mozgólépcső a reggeli rohanásban, hol érdemes megállni bámészkodni a gyerekkel óvodába menet, a peron melletti könyves pavilonnál, sőt, még azt is tudtam, hol kell a zsebesekre figyelni, egy életre belém égett.  Aztán a füstölő hármas metró időszaka nekem már szerencsére kimaradt. Annál kíváncsibb voltam, a közelmúltban átadott külső szakaszra, ezért múlt hétfőn egy négyszemközti sétára mentem valakivel, akinek civilként is szívügye a metró. Kisujjában van a vonal, hiszen évtizedeket töltött ott el. Bíró Endre a Metróért Egyesület elnöke, a BKV igazgatósági tagja.

Autós fizess, ne parkolj ingyen a házad előtt.

Meddig parkoljanak még ingyen a lakosok?

A Levegő Munkacsoport egy egészen meghökkentőnek mondható elképzeléssel indított nemrég petíciót, a társadalmi igazságosság és szolidaritás, valamint környezetvédelmi szempontokra hivatkozva. Lukács András, a Levegő Munkacsoport vezetője Sarkadi Péternek mondta el a tervezet lényegét.

Szomszédunkban, a C8 Civilek Józsefvárosért közössége egészen más úton indult el, és nyílt vitát kezdeményezett, hogy mit is szeretnének parkolás ügyben az ott élők. 10 pontjukról Somogyi Gábor C8 aktivista mesélt Borbás Gabriellának.